Een dagje naar Zweden - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Michelle - WaarBenJij.nu Een dagje naar Zweden - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Michelle - WaarBenJij.nu

Een dagje naar Zweden

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

17 November 2013 | Zweden, Malmö

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer met een blog. Zo, waar moet ik beginnen. Dankzij de oudste is iedereen zo’n beetje ziek geworden hier. Ik heb 2 dagen (donderdag en vrijdag) meer dood dan levend met een buikgriep op bed gelegen. Nou voor de oplettende lezer, zaterdag (gisteren dus), zou mijn tochtje naar Zweden zijn. Vrijdag heb ik toch wel even in de stress gezeten, ik moest en zou beter zijn! Ik heb er alles aan gedaan.

Eindelijk was het zaterdag ochtend. Ik besloot te gaan, niks kan mij tegen houden! Rond kwart voor 10 zat ik in de trein en rond half 11 was ik in Zweden, heel vreemd, maar heel gaaf. Ik heb daar eerst een ochtendje rond gewandeld en beetje winkeltjes bekeken. Zo ben ik rustig naar het volgende station gewandeld om daar de trein naar Malmö Arena te pakken. Ik stond een beetje te klungelen met die automaten om mijn kaartje te kopen. Ik vroeg iemand hoe het werkte en die vroeg waar ik heen moest. Dus ik zeg zo: Ik moet naar de Arena. Zegt zie man; Oh naar ijshockey! Okay, laat mij maar ik betaal jouw kaartje wel! Wat?! Uhm, okay?! Heel erg bedankt. In Nederland geven ze je niet eens 50 cent. Ze hebben toen zelfs de trein voor me tegen gehouden. Heel aardig, maar ik had geen haast, haha.

De trein stopte precies voor de Arena, dat is handig! En naast een mooi winkelcentrum (ik had er in de middag ook al één gedaan/gezien). Ik had een extra uitdaging voor die dag bedacht. Zoveel mogelijk verschillende H&M’s in, het zijn er 4 of 5 geworden. En nee, heb er maar bij 1 een dingetje uit de Sale gekocht.

Goed, ik kwam voor het ijshockey. We moesten nog even wachten tot de deuren open gingen. Daar was ik dan. Ik het hol van de Malmö Redhawks! Wauw! Ik ben snel naar de hal gegaan, want dat wilde ik nu wel erg graag zien! Zo, dat is best groot. Meer stoelen dan de Tilburg Trappers! En fijnere stoelen! Het leuke hier is dat rij nummer 1 op het zelfde niveau is als het ijs. Toen ze gingen inspelen was dat zo fantastisch. Ik ben op rij 1 gaan staan om foto’s te maken. Er zat alleen maar een wandje tussen mij en de spelers! Na ongeveer 15 minuten was de warming up afgelopen. Het ijs werd weer geveegd en iets later begon de “show”.
Het was donker en ze hadden de mascotte opgeblazen, daar kwam rook onder uit en met spotlight kwam eerst de mascotte en later door de spotlights gevolgd de spelers van Malmö. Super vet! Hier filmen ze ook tijdens de wedstrijd net als bij voetbal dat je een goal kan terug zien. Er werd ook van die drama muziek gedraaid, echt mooi! Nou de 5 die beginnen van Malmö blijven staan en de 5 van t andere team komen erbij. Toen begon het. Al snel een doelpunt, maar al binnen een paar minuten werd er zo'n ruit half uitgebeukt, dus spel plat om die te maken. Daarna ging het spel verder en in de 9de minuut ging het helemaal fout! Dat had ik (ook) nog nooit mee gemaakt! Een speler van Malmö vloog over de keeper en is waarschijnlijk op zn nek terecht gekomen of zijn hoofd. Nou die lag meer dood dan levend op het ijs. Alle EHBO posten erbij, nekkraag om, maar het was te “erg” dat EHBO niets kon doen. Ongeveer 15 minuten later kwam een ambulance het ijs op rijden! Nou dan is het dus echt fout. Die zijn nog even met hem bezig geweest en hebben hem toen meegenomen. Toen was het nog 10 minuten break en toen hervatte het spel zich weer. Nog steeds game 1 van de 3. Nou goed die was al snel afgelopen, want ze waren al op de helft van de eerste game. De 2de game was er een break van ongeveer 10 minuten in het spel omdat het totaal niet te zien was op beeld of het nou wel of niet goal voor Malmö was. Na 10 minuten was het toch van wel! Nou als daar gescoord de hele arena gaat uit zijn dak! Echt geweldig! 3de game was niet heel spannend vergeleken met de eerste 2. Ze hebben uiteindelijk met 6-3 gewonnen! Na de wedstrijd kwamen al best snel de spelers de ontvangstruimte (om t zo maar te noemen) in. Echt, ik heb met ze te doen. Het zweet stond letterlijk nog op hun voorhoofd! Ging met 2 spelers op de foto, nou die shirtjes waren gewoon nat, heerlijk! Nee, niet echt. Nee dat vind ik wel zielig dat ze gelijk naar de fans moeten, maar zo het was echt super! Sorry Tilburg Trappers, maar sowieso qua show kunnen jullie hier zeker een voorbeeld aan nemen. Moet je nagaan, dit is volgens mij de eerste divisie. Dan wil ik niet weten hoe de eredivisie hier is, want ik vond dit team al heel goed. Vraag me af of Nederland hier van zou kunnen winnen. Mocht ik ooit nog naar Denemarken gaan, dan ga ik alleen als hun spelen! Ik ga zeker een keer terug (naar Zweden)!

Liefs,
Michelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Hallo! Wat leuk dat je op mijn profiel komt kijken. Op 20 januari 2013 zal ik voor 1,5 maand vertrekken naar Zuid-Afrika! Ik hoop dat het lukt om jullie zo af en toe een berichtje te sturen, maar je weet nooit of je daar een computer kunt vinden, haha! Liefs, Michelle

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 19592

Voorgaande reizen:

20 Januari 2013 - 04 Maart 2013

Emigreren met Activity International

04 Oktober 2013 - 15 Februari 2013

Au pair Denemarken

Landen bezocht: