Het leven in Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Michelle - WaarBenJij.nu Het leven in Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Michelle - WaarBenJij.nu

Het leven in Afrika

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

30 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Alweer een aantal dagen verder. Het werken op de creche is nog steeds leuk, maar soms ook wel een beetje zwaar (letterlijk en figuurlijk). Letterlijk omdat er tig kinderen steeds aan je hangen en figuurlijk omdat het best vermoeiend is. Wat me erg tegenstaat is de manier van omgang van docent naar de leerlingen, niet allemaal maar sommige schreeuwen alleen maar zo hard tegen die kinderen.. daar kan ik eigenlijk niet zo goed tegen. Dan zeggen ze wel wel "ja dan luisteren ze pas, want thuis gaat dat ook zo", maar ik heb juist zoiets van die kinderen willen ook wel een keer liefde ontvangen. Goed, daar zijn de vrijwilligers voor denk ik dan maar. Die/wij zijn de hele dag met de kinderen aan het knuffelen en mee spelen op het speel terrein. Het is wel zielig om te zien dat sommige kinderen van huis uit geen eten mee krijgen, vieze of kapotte kleren dragen en rotte tandjes hebben. Het is bijzonder om dat te zien. Ik heb vandaag een boterham uit mijn mond gespaard om aan een aantal kindjes te geven, die hebben het veel harder nodig. Ik hoef maar naar een supermarkt of naar "huis" en heb weer eten.

Afgelopen zondag was ik met het gastgezin en 2 andere vrijwilligers nog een dagje weg geweest, eerst naar een markt en daarna lunchen bij de zee. Dat was erg leuk!
Komend weekend hopelijk de Tafelberg op, als er niet te veel wind en geen bewoling is! Op 8,9,10 feb ga ik een " tour" maken met een organisatie, dat gaat denk ik erg vet worden! Wat dat precies inhoudt horen jullie dan, haha!

Liefs vanuit Zuid-Afrika,

Michelle

  • 30 Januari 2013 - 15:28

    Marie:

    Een echte hulpverlener! Het zit in je bloed :)

  • 30 Januari 2013 - 15:53

    Dave:

    Het is echt super leuk om te lezen wat je daar allemaal doet mee maken. En nog mooier wat jij allemaal betekend voor die kinderen/mensen daar. Hebben er vaak zat over gehad samen op msn/fb chat dat je er ongelooflijk veel zin in had. En nu ik dit allemaal lees besef ik mezelf ook WAAROM je dit zo graag wilde gaan doen.

    Kan alleen maar zeggen have fun en geniet van elke seconde!

    xx

  • 30 Januari 2013 - 19:58

    Yvonne:


    Lieve Michelle,

    Toen ik je verslag van deze week las, was ik helemaal ontroerd, hoe jij op de armoede van een aantal kindjes reageert! Heel lief hoor!!
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt, ga er maar tot in je tenen van genieten, en maak ook maar een hoop foto's, want daar ben je heel erg goed in!
    Wat leuk om die tour mee te maken, want je moet ook wel het een en ander van de omgeving waar je bent zien.

    Ben je in een gezin gekomen, waar traditioneel gekookt wordt, of hoe moet ik dit zien?

    Nou Michelle, heel veel groetjes en een kus van
    Yvonne en een pootje van Candy
    Doeiiiiiiiiiiii

  • 01 Februari 2013 - 16:43

    Michelle:

    Ik zit in n een islamitisch gezin, dus geen varken en halal. Ook is alocohol in dit huis niet toestaan. Maar r zijn wel hele leuke, lieve, gezellige en vooral gekke mensen haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Michelle

Hallo! Wat leuk dat je op mijn profiel komt kijken. Op 20 januari 2013 zal ik voor 1,5 maand vertrekken naar Zuid-Afrika! Ik hoop dat het lukt om jullie zo af en toe een berichtje te sturen, maar je weet nooit of je daar een computer kunt vinden, haha! Liefs, Michelle

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 19644

Voorgaande reizen:

20 Januari 2013 - 04 Maart 2013

Emigreren met Activity International

04 Oktober 2013 - 15 Februari 2013

Au pair Denemarken

Landen bezocht: