Het mooie Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Michelle - WaarBenJij.nu Het mooie Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Michelle - WaarBenJij.nu

Het mooie Kaapstad

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

21 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo!

Mijn eerste blog vanuit het warme Kaapstad!

De vlucht was lang, 11,5 uur. Ik had een gezellige fransman naast me die geen woord engels kon. Heel gezellig dus, haha. Maar genoeg filmpjes gekeken etc! Rond 22uur op zondag (gisteren dus) ben ik aangekomen op het vliegveld.
Afgelopen nacht heb ik in een soort jongerenhostel doorgebracht, met allemaal vreemde meiden op de kamer. Vandaag een bijeenkomst gehad waarbij ik ongeveer in slaap viel van vermoeidheid en warmte. Later op de middag hebben we een stadswandeling van 1,5 uur gemaakt door Kaapstad. Wauw, meer kan ik er bijna niet over zeggen. Als het niet eens echt mooi is, zeg ik nog wauw. Het is zo raar dat ik er nu echt ben, ik kan het nog steeds niet geloven! Ik weet niet eens wat ik vandaag heb gezien, qua namen dan! In ieder geval een mooi park met eekhoorntjes! Ohja en longstreet (ofzoiets, die bekende straat)

Dingen regelen kunnen ze hier alleen niet helemaal geweldig, we moeten nog 2,5 uur wachten op onze "taxi" naar het gastgezin. Dat is dan weer een beetje jammer. Het internet blijkt gratis te zijn bij dit jongerenhostel, dus daar gaan we maar gebruik van maken (als mag je er eigenlijk niet langer dan 30 minuten op, ach het is toch heel rustig hier)

Ik ga bij een creche vrijwilligerswerk doen, dat gaat zowel leuk als zwaar worden. We zullen het morgen gaan mee maken! Eerst eens kijken bij wat voor gezin en huis ik terecht ga komen. Ik kom er gelukkig met sowieso 2 andere Nerlanders die ik vandaag al heb leren kennen.

Voor nu ga ik het hier bij laten, de warmte die je (even) niet meer zo gewend bent maakt je toch best moe en gebrek aan slaap ook, haha!

Nou mensen in het koude Nederland,
heel veel plezier in de kou en ik zal extra genieten van de warmte hier voor jullie allemaal!

Liefs,

Michelle

  • 21 Januari 2013 - 15:02

    Robin:

    Hi Mies!

    Fijn om te horen dat je in het warme Kaapstad bent aangekomen! :D Jammer van die Fransman, maar ach .. wel lekker rustig dan! ;)
    Veel succes morgen bij de creche! Erg leuk, die kleine kiendjes. Doe je best en leer leuke nieuwe mensen kennen!
    Tot je volgende blog,
    Liefs Robin

  • 21 Januari 2013 - 15:13

    Isaura :

    Hey Michelle.
    Gelukkig ben je goed aangekomen! !! Zal wel enorm lang geweest zijn je vlucht.
    Maar wel gaaf hoor dat je er nu bent! !! :-)
    Ben maar blij dat je het nu lekker warm hebt. hier is gewoon nog meer sneeuw gevallen :-$ en koud! !!
    Ik ben benieuwd hoe het daar nu is met de kinderen en het gastgezin.
    Gelukkig heb je nederlanders om je heen :-) .
    Hier is verder alles goed! !! Vandaag controle gehad en met je neefje is alles goed :-)
    Over 2 weken moeten we weer terug op controle en in tussentijd groeien we maar door :-)
    Nou heel veel plezier daar en we houden je op de hoogte en in de gaten natuurlijk! !!!
    Ik weet trouwens niet of je wathsapp heb daar? ?? Of alleen dit? ?

    Groetjes vanuit nederland! !!!!!

    Xxxx isaura en de rest :-)

  • 21 Januari 2013 - 15:31

    Mar:

    Hee michiee

    Haha klinkt als een cultuurshock, ja volgens mij past dat wel bij hun levensbeschouwing om niet te haasten bij afspraken haha :P
    Wel foto's maken hoor (of wordt je camera dan gejat als je 'em meeneemt?)
    En ook goed insmeren en drinken ^^
    Ben benieuwd of je daarlijk Afrikaans spreekt hihi. Heb je een vertaalboekje?
    Hoe was je ontmoeting bij je pleeggezin ? Zijn het leuke mensen?
    Ben benieuwd :D

    XXX
    Mar

  • 21 Januari 2013 - 15:56

    Jurgen:

    Hey zussie,

    Het is al fijn om te horen dat je goed bent aangekomen.
    Maar je kan al terug komen want je hebt al een nieuw neefje hahahaha.
    Dus helaas kun je niet meer verder genieten daar sorry.
    Jammer genoeg ken je je broer wel een beetje en weet je dat ik natuurlijk een geintje maak.
    Het was te proberen natuurlijk:)
    Ik wens je het allerbeste daar verder en doe voorzichtig maar je kan waarschijnlijk toch over een paar dagen terug komen.
    Nou geniet ze nog en tot horens.

    Liefs je bezorgde broer.

  • 21 Januari 2013 - 16:18

    Michelle:

    Haha bedankt allemaal voorjullie berichtjes!
    Ik ben nog steeds aan t wachten op mijn taxi naar mijn gastgezin, nog ong 3 kwartier haha!

    En nee lief broertje van me, ik ga hier hele leuke tijd beleven! Tot nu toe bevalt het beter dan verwacht, maar het is dan ook pas de eerste dag en alles is nog nieuw, spannend etc!

    Liefs,

    Michelle

  • 21 Januari 2013 - 16:26

    Yvonne:

    Hoi Michelle,

    Gelukkig sta je weer veilig op de aardbol. Stram van de lange zit, maar zo'n sportieveling als jij haalt de kreukels er snel uit,
    Lees net dat je gaat werken in een crèche, dat is wel jouw ding,want in het verleden hebben we daar genoeg voorbeelden van gezien,en bruine billetjes zien er niet anders uit dan witte billetjes, hahahahahahha!

    Hartstikke leuk om op deze manier jou te volgen, wat een veranderingen tegenwoordig, dat kenden we niet vroeger, maar allee, ik ga mijn best doen om bij te blijven,en dus doe ik dit via mijn nieuwe IPAD.
    Nou meid, geniet van deze tijd, zorg goed voor jezelf, en we houden contact.
    Heel veel liefs
    Je tante Yvonne en een knuffel van Candy

  • 21 Januari 2013 - 19:06

    Thomas:

    Geniet ervan daar! Het mooie park met de eekhoorntjes zijn de Company-Gardens :P En long street is de place to be als het om uitgaan gaat :) Veel plezier en ben benieuwd naar je toekomstige ervaringen..

    Gr. Thomas

  • 22 Januari 2013 - 12:39

    Ron Smekens:

    Hai Michelle,
    Als ik jou mailtje lees en de foto's zo bekijk, dan wordt ik stiekem een beetje jaloers hier in het barre koude Nederland. Ik zou zo willen ruilen!! Geniet van je verblijf daar en maak er een fantastische tijd van! Ik volg je wel via je bloq. Zet je ook nog wat mooie kiekjes op je bloq?
    Groetjes van het jongerenwerk Paladijn in Valkenswaard - Nederland,
    Ron

  • 22 Januari 2013 - 17:12

    Annemiek:

    Hoi Mies,
    Ben zo benieuwd naar het gastgezin en de crèche. Ik hoop dat we snel iets van je lezen.
    Ondertussen staat het huis hier op zijn kop, want we zouden veel gaan veranderen in de tijd dat je weg bent.
    De sneeuw is toch nog steeds mooi!
    Succes met alles.
    Mam

  • 24 Januari 2013 - 15:55

    Amy Villevoije:

    Hi Michelle,

    wat een ontzettend gaaf avontuur ben jij aan het beleven! Super stoer van je!
    Leuk om je verhaal zo te lezen!

    Succes en geniet ze!

    xx Amy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Michelle

Hallo! Wat leuk dat je op mijn profiel komt kijken. Op 20 januari 2013 zal ik voor 1,5 maand vertrekken naar Zuid-Afrika! Ik hoop dat het lukt om jullie zo af en toe een berichtje te sturen, maar je weet nooit of je daar een computer kunt vinden, haha! Liefs, Michelle

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 19645

Voorgaande reizen:

20 Januari 2013 - 04 Maart 2013

Emigreren met Activity International

04 Oktober 2013 - 15 Februari 2013

Au pair Denemarken

Landen bezocht: